4 tips voor als je wilt afvallen

Merk jij dat ook weleens? Je sport je een ongeluk en blijft braaf bij je vaste work-outs, maar tóch val je maar niet meer af! Hoe dit kan? Je verbranding is op een lager pitje gaan staan en je lichaam is gewend geraakt aan je sportroutine. Maar geen paniek. Met deze 4 tips zorg jij ervoor dat je het maximale uit je trainingen haalt.

Let’s Go!

HIIT TRAINING

Het is al lang geen geheim meer maar met een HIIT training verbrand je de allermeeste calorieën per minuut. Door de High Intensity Interval Trainingen gaat je liggen een vast aantal seconden op volle snelheid waarna er een korte pauze wordt ingelast. Dit herhaal je tot je 20-40 minuten vol heb. Door de intervallen en hoge intensiteit zet je je lichaam effectief aan het werk!

SAAI IS DODELIJK

Als mensen iets saai vinden dan worden we lui. Dit is net zo bij je lichaam. Zorg voor voldoende afwisseling en denk hierbij ook aan het wisselen van tijdstip en dag van je trainingen. Op deze manier zal je lichaam minder snel wennen aan je routine en blijft je verbranding on full speed.

KRACHTTRAINING

Naast een goede interval training is het ook zeer aan te raden om te trainen met gewichten. Hierdoor word je lichaam niet alleen sterker maar krijg je ook meer spiermassa die ervoor zorgt dat je verbranding lekker op gang blijft. Dus lekker aan de gewichten gaan hangen!

EET JE FIT

Dé fabel van de dag is wel dat weinig eten en hard trainen een goede combi is. Ja, je valt misschien snel af maar het is niet goed voor je lichaam en je prestaties zullen snel achteruit gaan. Zorg voor een goede combinatie tussen eiwitten (40%), koolhydraten (40%) en vet (20%) en je bent goed bezig!