5 zomer work-out tips

De zomer staat weer voor de deur! Heb je nét iets te lang stilgezeten en moet je nu toch echt snel aan de slag? Geen paniek, wij hebben hier 5 knallers van tips om je snel zomerklaar te maken. Ok, opgelet want hier komen ze!

1. Fastttttt and slooooow

Vind je het een beetje saai worden om langdurige cardiotrainingen te doen? Wissel deze dan eens af met interval trainingen. Hierbij kun je denken 30 seconden sprinten gevolgd door 1 minuut joggen of zelfs lopen. Je kunt de trainingen dan korter houden, bijvoorbeeld 20 minuten in plaats van 45. Lekker efficiënt!

2. Lift it baby!

Voeg eens wat gewichten toe aan je work-out. Met krachttraining verbruik je niet alleen calorieën, maar weet je wat helemaal mooi is? Je bouwt er ook spiermassa mee op. En hoe meer spieren, hoe hoger je energieverbruik!

3. Beetje beeldhouwen

Beeldhouwen wat? Ja dat las je goed. Geef je “probleemgebieden” eens wat extra aandacht. Maar je kan toch helemaal niet doelgericht afvallen? Nee, dat is helemaal waar, maar wat extra focus op de gebieden waar je niet blij mee bent kan nooit kwaad!

4. Samen is het leuker!

We hebben het al zo vaak gezegd maar we blijven het herhalen. Samen sporten is leuker, werkt motiverend en zorgt ervoor dat je minder snel verzaakt. Denk er ook eens aan om samen oefeningen te doen. Op onze blog over ‘samen sporten’  (linken) kan je lekker wat inspiratie opdoen.

5. Bezoek een clinic van HCJ

Kan je wel wat inspiratie gebruiken? HCJ biedt leuke clinics aan van 20 minuten die speciaal zijn gericht op het aanpakken van je billen en buikspieren. In een clinic wordt praktijk en uitleg met elkaar afgewisseld zodat je weer met een frisse blik met je work-outs aan de slag kunt.

Succes én veel plezier!