DE VOORDELEN VAN EEN STERK SKELET

Naarmate we ouder worden gaat ons skelet achteruit. Niet echt een leuk vooruitzicht maar helaas is het onvermijdelijk. Maar niet getreurd. Als je je hiervan bewust bent, is het mogelijk om sommige vrij slimme maatregelen te treffen die zorgen voor de versterking van onze skeletten, die je naast je dagelijkse fitnessoefeningen kunt doen. Hier onze 5 tips!

Calcium

Naast je gebit hebben ook je botten calcium nodig om sterk te blijven. Over het algemeen heeft de gemiddelde mens zo’n 1200mg calcium per dag nodig om je lijf sterk te houden. Waar vind je calcium in? Behalve de bekendste producten zoals yoghurt, melk en kaas is calcium ook te vinden in kool, broccoli, zalm en sardientjes!

Wees zuinig met alcohol

Lekker een biertje of een wijntje, is ook niks mis mee. Toch is het handig om zuinig te zijn met je alcoholconsumptie aangezien alcohol schadelijk is voor de cellen die nieuwe botten aanmaken.

Beweeg op de juiste manier

Beweging is bevorderlijk voor je lichaam en zorgt ervoor dat je lijf sneller hersteld en krachtig blijft. Echter kan je ook je lichaam afzwakken door te hard te trainen. Wissel fitnessoefeningen zoals gewichtheffen af met aerobics, een wandeling langs het strand, een dansje in de club, een potje tennis, circuit-training of boxles.

Vitamine D

Van essentieel belang om je lichaam te helpen bij het absorberen van calcium die je via voeding binnenkrijgt. Vitamine D is moeilijk na te maken en wordt voornamelijk gewonnen wanneer je huid wordt blootgesteld aan daglicht, direct maar ook indirect. Behalve dat het goed is voor je botten is het ook goed voor je stemming. Dus hop die zon in!

Mondverzorging

Zorg ervoor dat je twee keer per dag je tanden poetst en geregeld naar de tandarts gaat. Daarnaast staat een mooi gebit je ook gewoon veel mooier. Smile!