Holiday is over, back to the gym!

Iedereen kent het wel, voor de vakantie zat je er helemaal lekker in. Een paar keer per week naar de gym. En bij die ongezonde snack bleef je makkelijk uit de buurt. Tot daar de vakantie aanbrak… Nu je weer helemaal bent uitgerust bent, is het tijd om weer in je sportritme te komen. Deze 5 tips helpen je om jezelf vol energie weer de sportschool in te krijgen.

1. Maak het niet meteen te moeilijk

Moeite om jezelf naar de sportschool te slepen? Dat begrijpen we. Het kan in dit geval handig zijn om niet meteen het uiterste van jezelf te vergen. Begin gewoon met een simpele work-out zodat je lekker in kan komen om vervolgens te knallen natuurlijk. Op deze manier zorg je er ook voor dat je spieren rustig kunnen wennen en verklein je de kans op blessures.

2. Zet het in je agenda

Zoek je nog een stok achter de deur? Het kan goed werken om je sportuurtjes in je agenda te zetten. Zo voorkom je dat je altijd ‘vergeet’ dat je nog moest sporten en eindigt met een spoorloos weekje. Dus plannen die work-outs!

3. Zoek een sportmaatje

Wij kunnen het niet genoeg herhalen, samen sporten is véél leuker. Sport je met een vriend of vriendin dan hebben jullie een gezamenlijk doel, kan je elkaar motiveren en ben je elkaars spreekwoordelijke stok achter de deur. Daarnaast kan je nog een keertje lachen tussen de training door en is een welverdiende after work-out snack de perfecte reden om nog even lekker bij te kletsen en nieuwe doelen te stellen.

4. Zet je sporttas klaar

Is het de avond ervoor laat geworden of kom je uit werk en moet je dan nog een tas gaan pakken? Allemaal redenen om te verzaken en lekker op de bank te ploffen! Niet als je tas al gepakt en wel bij de deur staat. Zo heb je geen excuus meer, het scheelt tijd en stress en maakt je bezoekje aan de sportschool velen malen lichter en leuker. Pakken maar en gaan!

5. Daag jezelf een maand uit

Het werkt altijd heel lekker motiverend als je een begin en eindpunt hebt. Zo werk je naar een einddatum en einddoel toe dat ervoor zorgt dat je scherp en gefocust blijft. Een work-out schema van een maand is goed vol te houden en je hebt grote kans dat je hierna al enig resultaat ziet. Natuurlijk moet je hierna niet stoppen maar er is een grote kans dat je dan alweer zo lekker in je sportmodus zit dat je er niet aan moet denken om weer in je oude gewoontes te vervallen.

Succes!