Onze nieuwe manager Niels

Met zijn stralende lach, positieve instelling en organisatie skills is Niels onze nieuwste aanwinst bij de HCJ familie. Hij zal onze, en vast ook jullie, geliefde Sylvia als manager gaan vervangen. Tijd om hem aan jullie voor te stellen want jullie zullen zijn gezicht nog vaak zien.

Wij vinden Health Club Jordaan natuurlijk de leukste sportschool van Amsterdam. Wat was voor jou de reden om voor HCJ te kiezen?

Mijn vriendin Anne werkt al een aantal jaren bij HCJ en zij heeft me geïntroduceerd. Wat mij direct aansprak was de gezellige sfeer en dat alles er netjes en verzorgd uitziet. Verder heeft HCJ alles in huis wat ik nodig heb om lekker te kunnen trainen.

Een frisse blik als nieuwe manager, leuk! Waar wil je je vooral op gaan focussen?

De gezellige sfeer moet zeker worden behouden. Verder vind ik het belangrijk dat iedereen zich welkom en op zijn/haar gemakt voelt bij ons. HCJ is voor iedereen en dat zie je terug in de samenstelling van het ledenbestand: rasechte Amsterdammers en expats, jong en oud, fanatieke sporters en gezelligheidssporters. Een hele leuke mix!

Een dag hard gewerkt, hoe blaas jij stoom af? 

Drie keer per week ga ik na het werken zelf sporten. Dat is een heerlijke manier om lekker stoom af te blazen. Thuis word ik opgewacht door het welkomstcomité: Anne met ons zoontje Max van 10 maanden. Onbetaalbaar! We spelen met Max totdat hij naar bed gaat en daarna kijken we series op Netflix. Lekker ontspannen.     

Wat is jouw favoriete work-out waar je altijd blij van wordt?

Oordopjes in, muziek hard aan en kort maar zwaar trainen. Binnen 45 minuten ben ik klaar. Heerlijk!

Hoe ziet jouw gemiddelde week eruit qua voeding?

Als ontbijt eet ik meestal kwark met honing, muesli en een schepje whey eiwit. Hetzelfde eet ik ’s avonds rond 21:00 nog een keer. In de middag eet ik vaak de leftovers van de vorige avondmaaltijd. Als er niks over was eet ik gewoon brood. In de avond eten we meestal wok-, pasta- of rijstgerechten. Snoepen en snacken doe ik zelden. We hebben zulke dingen meestal niet eens in huis. Ik drink water, koffie, thee en af en toe aanmaaklimonade. 

Heb jij een sport- of voedingstip die je wilt delen of waar je zelf aan vasthoudt als je even een offday hebt?

Misschien niet echt een motiverende tip, maar als ik een offday heb blijf ik gewoon thuis. Ik weet van mezelf dat perioden waarin ik ontzettend gemotiveerd ben of juist niet elkaar afwisselen. Die gemiste training haal ik een andere keer wel weer in. Een offday is niet erg, zolang het maar geen offweek, offmaand of zelfs offjaar wordt.

Heb jij een geheim motivatiemiddel dat je soms inzet om jezelf net even extra te motiveren?

Helaas heb ik geen geheim motivatiemiddel, maar als jij er een hebt dan hoor ik het graag. Wat bij mij wel helpt is om sporten in te plannen. Ik ga bijvoorbeeld op maandag om 21:00  sporten. Dat weet ik van tevoren en dan is de drempel om te gaan niet zo hoog.

Je hoeft natuurlijk niet áltijd gezond te doen. Wat is jouw ultieme ‘cheat’ momentje?

Lekker op de bank, Netflix aan en dan een hele zak chips leegeten in mijn eentje. Ik zag dat ze ook alweer chocolade kruidnoten hebben in de winkels…

We hebben natuurlijk de ‘Sportmaatjes’ actie lopen, wat vind jij leuk om te doen als je samen met iemand sport? En hoe motiveren jullie elkaar?

Ik sport altijd alleen, maar eigenlijk is samen sporten beter. Het geeft je een stok achter de deur en je traint samen meestal harder. Als je sportmaatje een zwaarder gewicht pakt kun jij natuurlijk niet achterblijven! Het is natuurlijk ook gezelliger dan alleen sporten. Pas alleen op dat je niet meer aan het praten bent dan aan het sporten.

Off-the-record

Op het eerste gezicht lijk ik heel rustig en serieus, maar mensen die mij beter kennen weten dat ik vaak grappen maak en mensen in de maling neem.