Spierpijn? No Way!

Heb je keihard getraind en kun je vervolgens niét meer lopen van de spierpijn als ‘beloning.’ Hoe dat zit? En hoe je het voorkomt? We leggen het je uit!

1. IJskoud de beste

Kom je net terug van het sporten? Zet jezelf dan meteen onder een koude douche of in bad. Niet het lekkerste waar je na je work-out aan denkt maar wel erg goed tegen spierpijn. Waarom? Omdat je doorbloeding door de lage temperatuur erg goed werkt. Bloedvaten vernauwen en afvalstoffen worden afgevoerd. Dubbel whammy!

2. Best of both worlds

Heb je spierpijn dan lig je het liefst zo stil mogelijk. Geen goed idee! Natuurlijk is het niet verstandig om jezelf weer meteen de sportschool in te sleuren niet bewegen is ook geen optie? De oplossing? Een beetje van beiden. Ga een eindje fietsen of maak een wandelingetje. Zo blijft alles soepel en voel je je de volgende dag veel beter!

3. Cherry goodness

Dat veel water drinken helpt bij het afvoeren van afvalstoffen is bij de meeste mensen wel duidelijk. Maar wij hebben een geheim voor je. Kersensap… Waarom? Kersensap bevat veel antioxidanten die een onstekingsremmende werking hebben. Drink een glas voor je training, dan heb je minder last de volgende dag. Geen kersensap in huis? Cranberrysap is ook een goede optie.

4. Steamy hot

Zo stijf als een hark? Pak een saunaatje? Goed voor de doorbloeding, de warmte maakt je spieren los en zal de pijn verminderen. Behalve dat, is de sauna ook gewoon erg lekker om te ontspannen en even helemaal niks te hoeven doen.

5. Ginger baby

Je kan natuurlijk een paar paracetamolletjes achterover knallen maar wij houden het liever wat natuurlijker. Onze tip, gember! Maar ook zalm, kurkuma, yoghurt, munt, sojabonen en rode peper zijn voor natuurlijke spierpijn remmers. Altijd goed bij het sporten? Vitamine B12. Producten als noten, bananen, sinaasappels, kip en eieren zijn te gek voor je spieren.