Trainers van de maand

Heb jij ze al gespot, de twee nieuwe, frisse gezichten bij HCJ? Sinds kort versterken Resi en Jeroen ons team en daar zijn we ontzettend blij mee. Hoogste tijd om deze energieke knallers aan je voor te stellen.

Hoe is jullie weg naar het worden van een fitness trainer verlopen?

Jeroen Tijdens mijn opleiding Sport en Bewegen aan het Horizon College in Purmerend heb ik als keuzevak fitness gekozen. Hier heb ik mijn fitness instructeurs diploma behaald. Tijdens dit keuzevak liep ik mijn stage op een sportschool in Purmerend. Na deze stage positief te hebben afgerond, heb ik hier een contract aan overgehouden. Zodoende ben ik al 3 jaar werkende als fitness instructeur. 

Resi Toen ik 4 jaar geleden besloot te stoppen met roken was ik bang om veel aan te komen. Ook wilde ik graag mijn conditie verbeteren. Ik besloot toen heel fanatiek te gaan trainen. Dit vond ik zo leuk, dat ik nog datzelfde jaar mijn fitnessdiploma’s ben gaan halen, om op deze manier mijn enthousiasme met andere te kunnen delen.

Het allerleukste aan mijn baan vind ik….

Jeroen Het leukste aan mijn baan vind ik de veelzijdigheid. Verschillende mensen met ieder zijn of haar eigen doel. Om dit doel vervolgens samen met iemand te behalen maakt mijn werk super uitdagend, waardevol en leuk!

Resi Het allerleukste aan mijn baan vind ik het persoonlijk contact met de sporters. Ik ben altijd bezig iemands persoonlijke grens op te zoeken en kan er echt van genieten als ik samen met diegene een doel stel en deze wordt behaald. 

Wij vinden Health Club Jordaan natuurlijk de leukste sportschool van Amsterdam! Wat was jullie reden om bij HCJ te gaan werken?

Jeroen Na het behalen van mijn diploma ging ik op zoek naar een baan. Toen ik een advertentie zag heb ik hierop gesolliciteerd. Tot mijn blijdschap heb ik hier een contract aan overgehouden en ben ik ontvangen in een zeer warm en gezellig team.

Resi Ik was opzoek naar een baan in de buurt. Ik kende de club alleen van naam, en heb gewoon gesolliciteerd. Nu ik hier een aantal maanden meedraai, besef ik wat voor een leuke werkplek ik heb. De leden en collega’s zijn zo open, ik voelde me vrijwel direct thuis!

Wat is een typische Jeroen en Resi manier om mensen extra te motiveren?

Jeroen Ik benoem zowel de positieve maar vooral ook de mogelijke negatieve gevolgen van niet  sporten. Daarnaast probeer ik alles enthousiast over te brengen om het sporten zo leuk en aantrekkelijk mogelijk te maken voor onze leden.

Resi Als ik iemand extra wil motiveren, probeer ik de lat zo hoog mogelijk te leggen. Hierdoor  denkt hij of zij in eerste instantie het niet te kunnen. Als dit dan toch lukt zie ik dat dat een enorme boost aan zowel het zelfvertrouwen als de motivatie geeft. Hoe trotser je op jezelf bent, hoe meer je durft. “the sky is the limit”. 

Als fitness-trainer sta je natuurlijk het grootste deel van de dag in de sportschool. Komen jullie zelf nog wel aan sporten toe en hoe motiveren jullie jezelf?

Jeroen Zelf kom ik zeker nog aan sporten toe. Nadat ik 26 uur per week werk bij HCJ, train ik zelf nog 6 keer in de week in een sportschool, ik voetbal nog regelmatig en af en toe doe ik aan kickboksen. 

Resi Ik probeer altijd op vaste dagen te trainen. Wel merk ik dat hoe drukker ik het op werk heb hoe minder energie ik over hou voor mezelf. Ook ik als trainer loop tegen vermoeidheid en de verleiding van het luxe leven aan. Ik kijk mezelf dan in de spiegel aan en zeg heel zacht tegen mezelf ‘je kan het’. Ik kies oefeningen uit die ik leuk vind om te doen, zet een knop om en ga ervoor. Het fijne is, dat ik mij na afloop altijd beter en energieker voel.

Welke gouden tip tot sportsucces zouden jullie graag met de sporters van HCJ willen delen?

Jeroen Vind het plezier in het sporten en ga er voor 200% tegenaan. Als je plezier hebt in het sporten, hou je het veel langer vol dan dat je met tegenzin gaat sporten. 

Resi Mijn gouden tip is ‘Balans’. Zorg ervoor dat sporten en voeding geen straf worden. Doe het op een intensiteit die bij je past, maak het eigen en geniet daarnaast volop van het leven.

Omschrijf een typische Jeroen en Resi work-out.

Jeroen Een typische Jeroen work-out is een combinatie van kracht en cardio. Zeer variërend in oefeningen om op deze manier je gehele lichaam effectief te trainen. 

Resi Bij een typische Resi work-out staat de uitvoering centraal. Als de techniek goed onder controle is voer ik de intensiteit graag op. Een goede training bestaat voor mij uit krachttraining, uithoudingsvermogen door middel van intervaltraining en ontspanning na de training. Ik houd van oefeningen waarbij je je hele lichaam gebruikt.

Als mensen na de training naar huis gaan wil ik dat ze zich ………. voelen.

Jeroen voldaan

Resi voldaan, trots en energiek

Ontspanning, heerlijk en hoog nodig! Wat is jullie ultieme relax-moment?

Jeroen Mijn ultieme relax-moment is als ik na mijn training een bad neem met lavendelolie, waarna ik heerlijk samen met mijn lieve vriendin op de bank ga liggen om een filmpje te kijken.

Resi Mijn ultieme relax-moment is op een vrije dag uitslapen, sporten, yoga, naar huis, een warme douche en dan met mijn voetjes omhoog met een drankje in het zonnetje. Muziek zorgt ook voor ontspanning. Ik draai graag deephouse met een saxofoon erdoorheen. Een heerlijke maaltijd en mijn beste vriendin mogen ook zeker niet ontbreken.