work-out tips

Heb jij ook zo lekker geluierd deze zomer? Hartstikke fijn en goed natuurlijk. Ontspanning is heerlijk en daarnaast ook nog eens supergezond. Jammer alleen dat al dat relaxen niet zoveel positiefs doet voor je figuur en conditie. De hoogste tijd dus om weer actief te trainen en de pepernoten nog even in de winkel te laten liggen. Nog niet overtuigd? Deze 5 tips gaan je aan het werk zetten

1.Laat een nieuw trainingsschema maken of probeer de eGym

Nieuw seizoen, nieuw trainingsschema. Verveling is de allergrootste boosdoener als het aankomt op sporten. Zorg dus dat je een nieuw schema laat maken om zo effectief mogelijk én met een goede dosis positiviteit aan de slag te gaan. Of probeer eens onze eGym.

2. Afwisseling

Zorg bij je trainingen voor voldoende afwisseling. Een gebalanceerde week kan bijvoorbeeld bestaan uit 2x krachttraining afgewisseld met 1x spinning en een yogales ter ontspanning.

3. Sport samen

We blijven het herhalen want het is zó waar! Sporten is gewoon veel leuker met z’n tweeën. Dus, sleep je leukste vrienden mee naar HCJ en je hebt de leukste spreekwoordelijke stok achter de deur. Double whammy! Spoiler: er komt weer een leuke vriendenactie aan. Dus, sla je slag en trommel je vrienden alvast op.

4. Eet gezond

Met het veranderende weer liggen verkoudheden en griepjes al snel op de loer. Reden te meer om gezond te eten en goed voor je lichaam te zorgen. Drink bijvoorbeeld lekker veel gemberthee en vergeet ook vooral je dagelijkse portie vitamientjes niet. Last van een echte winterdip? Het slikken van wat extra vitamine D kan dan zéker geen kwaad.

5. Vroeg onder de wol

Het klinkt misschien een beetje vreemd maar doordat het sneller donker wordt is het geen gek idee om ook wat vroeger je bed in te kruipen. Op deze manier herstelt je lichaam sneller en sta je de volgende dag te springen om weer aan je work-out te beginnen. Oké, misschien met een beetje opstarttijd 😉