word
lid

Werken bij HCJ

Vacature Receptiemedewerker

Na vier jaar te hebben gewerkt als Receptiemedewerker bij de leukste fitnessclub van Amsterdam, Health Club Jordaan, is het voor mij tijd voor een nieuwe uitdaging in het onderwijs. Het is echt met pijn in mijn hart dat ik het team ga verlaten. Ik heb het hier (nog steeds) ontzettend naar mijn zin. Collega’s voelen vaak meer als vrienden of familie dan als collega’s. Eigenlijk wil ik daarom ook helemaal niet weg. Ik wil het team achterlaten met een leuke, nieuwe collega. Daarom ben ik ook zelf op zoek naar de juiste kandidaat om mij te vervangen.

Wat maakt het werken bij Health Club Jordaan zo leuk? Allereerst dus het team dat eigenlijk aanvoelt als een grote familie. Het is een leuke mix van persoonlijkheden en leeftijden. Zo hebben we fitnessinstructeurs, groepsles- en yogadocenten, personal trainers, receptiemedewerkers en het management. Waar we nu naar op zoek zijn is dus een collega voor bij de receptie. Iedereen werkt nauw samen om een sportieve en vooral ook gezellige omgeving te creëren!

Als Receptiemedewerker ben je het gezicht en aanspreekpunt van de club en dat vereist een open persoonlijkheid en vlotte babbel die daar goed bij past. Je ontvangt dagelijks veel verschillende soorten mensen: leden die al jaren bij ons sporten, mensen met een kortlopend abonnement zoals toeristen en natuurlijk potentiële leden. Voor de eerste twee groepen is het jouw taak om ze zich welkom te laten voelen en te helpen waar nodig. De laatste groep probeer je enthousiast te krijgen over onze club met als doel zorgen dat ze lid worden. Deze mensen hebben zich meestal van tevoren online aangemeld voor een kennismaking of proefperiode, maar soms komen ze zomaar binnenlopen (walk-in). Hoe dan ook, de behoefte om te gaan sporten is er. Nu nog een fijne plek vinden om dat te doen. Aan jou de taak om uit te vinden waar ze precies naar op zoek zijn door vragen te stellen en te luisteren. Wat zijn hun specifieke wensen en doelen? Vervolgens vertaal je dit naar onze diensten en faciliteiten die daarbij aansluiten. Dit doe je door een gerichte rondleiding te geven, met als einddoel de klant een passend abonnement te laten afsluiten. .

Natuurlijk is dat niet het enige. Er komt ook administratief werk bij kijken: het ledenadministratiesysteem updaten, afspraken plannen met trainers, e-mails bijhouden en telefoontjes plegen. Zelf beheerde ik ook de social media accounts van de club. Dat hoort niet bij de standaardtaken van een receptiemedewerker, maar het is iets wat ik ben gaan doen als extraatje omdat ik het leuk vind. De posts en de bijbehorende teksten bedenken. Het is geen vereiste, maar als je dit soort dingen leuk vind is dat zeker ook te bespreken.

Wat zoeken wij?

– Minimaal MBO werk- en denkniveau

– Aantal uren bespreekbaar, ongeveer 16 tot 24 uur á €10-12/uur

– Een spontane, open persoonlijkheid

– Servicegericht

– Behulpzaam

– Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk

– Vloeiend Nederlands en Engels

– Ervaring in een vergelijkbare functie is een pre

– Ervaring met Clubplanner en Virtuagym is een pre

Herken jij jezelf in dit profiel en ben jij dé toevoeging aan ons team? Reageer dan snel en wie weet word je mijn vervanger!

Groeten,

Annick