sport
2 maanden
gratis!

eGym premium

Bij de eGym Premium krijg je alle voordelen van het trainen met de eGym Cirkel maar dan met nóg meer mogelijkheden! Maak persoonlijke trainingsschema’s, train volgens de nieuwste wetenschappelijke kennis en houd je vooruitgang bij met gedetailleerde analyses.

Persoonlijke trainingsschema’s

Jij bent uniek, dus moet je trainingsschema dat natuurlijk ook zijn. Met een persoonlijk trainingsschema behaal sneller je doelstelling door te kiezen uit 1 van onze 6 trainingen op maat.

  1. Reha Fit: de isokinetische trainingsmethode (continue dezelfde spierspanning) spaart de gewrichten en beperkt zo het risico op kwetsuren door overbelasting.
  2. Spieropbouw: hoge spierbelasting en langzame bewegingssnelheid voor de opbouw van spiermassa.
  3. Atletisch: grote bewegingssnelheid en explosieve krachtontwikkeling ter verbetering van de veerkracht.
  4. Algemene fitness: lichte toename van de intensiteit bij middellange belastingtijd voor gezonde fitness.
  5. Vetverbranding: hoge hartfrequentie en lange belastingstijden voor de verbranding van vet.
  6. Bodyshaping: afwisseling tussen lange, minder intensieve oefeningen en korte, intensieve oefeningen voor een strakker figuur.

Trainen volgens de nieuwste wetenschappelijke kennis

Met Premium beschik je over vier unieke trainingsvormen die bij ieder doel op een andere manier worden ingezet. Alle 4 de trainingen zijn gebaseerd op de  bewezen kennis binnen de trainingswereld en inspanningsfysiologie.

  1. Concentrisch trainen: bij een concentrische beweging (ook wel de positieve beweging genoemd) verkorten de spieren. Bij bijvoorbeeld de “bicep curl” is dit de opwaartse beweging.
  2. Excentrisch trainen: tijdens de excentrische beweging (negatief) wordt de spier verlengd. De eGym toestellen werken met twee verschillende gewichten voor een grotere spiertoename.
  3. Isokinetisch trainen: de snelheid en weerstand blijven gedurende de hele beweging gelijk, dus er is sprake van een gelijkmatige belasting. De positieve en negatieve bewegingen zijn net zo zwaar, waardoor de spieren continue onder optimale spanning staan.
  4. Adaptief trainen: in de adaptieve training past het trainingsgewicht zich bliksemsnel aan op je resterende spierpotentieel, zodat je op de grens van je kunnen traint! Wanneer het te zwaar wordt, wordt automatisch het trainingsgewicht verminderd. Zet je kracht bij, dan gaat het trainingsgewicht juist omhoog. Je traint dus continue op je maximale potentieel. Ontzettend effectief!

Yes, nooit meer verkeerd trainen!

Volg je trainingsvoortgang met gedetailleerde analyses, verbeter je zwakke punten en voorkom klachten en blessures. Met de trainingsefficiëntie-analyse wordt gekeken of je in het juiste belastingbereik traint. Hierdoor kun je je training beter controleren en de trainingsefficiëntie verhogen.

 

 

 

 

 

De groene lijn duidt een efficiënte training aan: de spierkracht neemt in de loop van de oefening voortdurend af doordat de spier moe wordt. Bij de rode curve is een te laag begingewicht gekozen: de spierkracht wordt niet volledig benut. Hierdoor kun je je training beter controleren en de trainingsefficiëntie verhogen.


Ben je klaar om de volgende stap te zetten? Of misschien wil je juist net gaan beginnen met trainen op de eGym? Maak dan nu een afspraak bij de receptie en probeer de mogelijkheden gratis uit om het verschil te ervaren.

Meld je aan voor een proeftraining

Nieuwsgierig geworden en kan je wel een nieuwe fitnessuitdaging gebruiken? Meld je dan vrijblijvend aan voor een proeftraining bij de leukste sportschool in de Amsterdamse Jordaan.

Proeftraining eGym